Παρουσίαση σχολικού προγράμματος «Ένα καινούριο σχολείο πολλοί καινούριοι φίλοι»

Την Τρίτη 7 Ιουνίου 2016 παρουσιάστηκε με επιτυχία το Πρόγραμμα σχολικής Δραστηριότητας «Ένα καινούριο σχολείο πολλοί καινούριοι φίλοι» από τους δασκάλους: κ. Ευφραιμίδη Ανέστη Δ΄τάξη και την την κα. Ζαρωτιάδου Ευφροσύνη της Β΄τάξης, οι οποίοι το εντάξανε μέσα στα πλαίσια του μαθήματος της Ευέλικτης Ζώνης. Το πρόγραμμα έδωσε  την ευκαιρία στους μαθητές να «ξεδιπλώσουν και να προσεγγίσουν » το συναισθηματικό τους κόσμο μέσα από τις δραστηριότητες του προγράμματος, οι οποίες έπαιξαν καθοριστικό ρόλο στην προσαρμογή των μαθητών στο καινούριο τους περιβάλλον.

Μεταξύ άλλον η κα Ζαρωτιάδου Ευφροσύνη ανέφερε:

Αρχικά με ρητορικό λόγο παρουσιάσε η κα Ζαρωτιάδου Ευφροσύνη την φιλία:

Αν η φιλία ήταν μουσική θα ήταν χαρούμενη μουσική με έντονο ρυθμό.
Αν η φιλία ήταν μάθημα θα ήταν όλα τα μαθήματα που δουλεύουμε ομαδικά. Αν η φιλία ήταν αντικείμενο θα ήταν παιχνίδι.
Αν ήταν άνθρωπος θα ήταν ένα μικρό παιδί. Αν ήταν εποχή θα ήταν άνοιξη ή καλοκαίρι.
Αν ήταν φυτό θα ήταν ένα φυτό που έχει  πολλά φύλλα και πέταλα.
Αν ήταν σχήμα θα ήταν ένας κύκλος για να βλέπουμε ο ένας τον άλλο, και γιατί ο μισός κύκλος είναι χαμόγελο ή θα ήταν καρδιά για την αγάπη.
Αν η φιλία ήταν κίνηση θα ήταν μια τεράστια αγκαλιά χωρίς φτωχούς και προνομιούχους.
Αν ήταν γκριμάτσα θα ήταν ένα μεγάλο χαμόγελο αγάπης και ευτυχίας.

Η βασική ιδέα του προγράμματος ήταν η προσαρμογή των παιδιών της Β’ και Δ’ τάξης στο καινούριο σχολικό περιβάλλον εννοώντας τον καινούριο σχολικό χώρο και τους καινούριους συμμαθητές. Το πρόγραμμα είχε στόχο εκτός  τη δημιουργία φιλικών σχέσεων των παιδιών στο σχολείο, την συνεργασία, την αλληλοβοήθεια, την ενθάρρυνση, την εμπιστοσύνη, την έννοια του μοιράζομαι και με βεβαιότητα θα μπορούσαμε να πούμε και την αποφυγή μ’ αυτό τον τρόπο του σχολικού εκφοβισμού και της σχολικής βίας. Πιστεύουμε ότι το πρόγραμμα βοήθησε στο να γίνει η προσαρμογή των παιδιών πιο ομαλά στο σχολείο μας. Και επίσης θα θέλαμε να αφήσει μια γλυκιά ανάμνηση στα παιδιά η πρώτη χρονιά στο καινούριο σχολείο. Ευχαριστούμε από το βάθος της καρδιάς μας και εγώ και ο συνάδελφος κ. Ανέστης τα υπέροχα παιδιά μας για το αποτέλεσμα όλων αυτών των δράσεων που πρόσφεραν με τον αυθορμητισμό και τη δημιουργική σκέψη τους. Πραγματικά μας εξέπληξαν και μας πρόσφεραν στιγμές μεγάλης χαράς και συγκίνησης. Επειδή οι εικόνες θα μιλήσουν καλύτερα, θα δώσω το λόγο στον κ. Ανέστη για να ξεκινήσει να ξετυλίγει τις δράσεις μας.

Ο κος Ευφραιμίδης Ανέστης παρουσίασε  «το Ημερολόγιο- τη Ροή» του Προγράμματος,  περιγράφοντας αναλυτικά το πώς εξελίχθηκε και δομήθηκε το όλο πρόγραμμα.

Μεταξύ άλλων ανέφερε:

1. Έγινε κλήρωση για να επιλεγούν οι φίλοι και στη συνέχεια μοιράσαμε φυλλάδια με ερωτήσεις για να γνωριστούν και να γίνει η πρώτη επαφή.
Από τα φυλλάδια αυτά ομαδοποιήσαμε κάποιες απαντήσεις των παιδιών και σας τις διαβάζω γιατί έχουν μεγάλο ενδιαφέρον.
Στην ερώτηση τι μου αρέσει οι απαντήσεις για τους περισσότερους ήταν: πίτσες, μακαρονάδες, παστίτσιο, παγωτό, τηγανιτές πατάτες, ποδήλατο, βόλεϊ και ποδόσφαιρο.
Στην ερώτηση  τι δε μου αρέσει οι απαντήσεις για τους περισσότερους ήταν: μπρόκολο, μελιτζάνες, κουνουπίδι, μπάμιες, τα μαθήματα.
Στην ερώτηση ποια είναι τα όνειρά μου οι απαντήσεις ήταν ευφάνταστες.
Να ταξιδέψω στο φεγγάρι και στους άλλους πλανήτες με τους φίλους μου με διαστημόπλοιο. Υπήρχαν και πιο μικρά όνειρα για ταξίδια στο Παρίσι, στην Ευρώπη, στη Γερμανία, στη Θάσο, στην Αμερική, στην Αυστραλία, στη Νέα Υόρκη και στη Χαβάη.
Από το χώρο του αθλητισμού πολλοί θα ήθελαν να γίνουν ποδοσφαιριστές, τενίστες, αθλητές του βόλεϊ, του τζούντο και γαλαξιακοί μπασκετμπολίστες.
Από τα όνειρα δεν έλειπαν και πολλά επαγγέλματα όπως: δασκάλα, λογίστρια, ζαχαροπλάστης, αστυνόμος , πυροσβέστης, κομμώτρια, ζωγράφος, σκιτσογράφος, συγγραφέας, σχεδιάστρια μόδας.
Υπήρχαν και όνειρα πιο εξειδικευμένα όπως: να δω μια νεράιδα, να γίνω βασίλισσα – πριγκίπισσα – πεταλούδα, να πάρω ένα μεγάλο άλογο, να γίνω Γκορμίτι ο άρχοντας του νερού, Σούπερμαν, να υπάρχει ένας κόσμος με ζαχαρωτά.
Υπήρχαν και κάποια ταπεινά όνειρα όπως να γίνω πλούσιος, όμορφος και διάσημος και να πάω στο Χόλιγουντ.
Στο τέλος βρήκαμε και λίγους που το όνειρό τους ήταν να έχουν φίλους, να είναι καλοί μαθητές και να πάνε στο πανεπιστήμιο.
2. Τα παιδιά βγήκαν φωτογραφία με το φίλο που κληρώθηκαν.
3. Έπειτα κάναμε ένα υγιεινό πρωινό φιλίας όπως το ονομάσαμε, όπου τα παιδιά έφεραν υγιεινά προϊόντα από το σπίτι και τα γεύτηκαν παρέα με τους φίλους τους. Εδώ θα θέλαμε να ευχαριστήσουμε πάρα πολύ και τους γονείς των παιδιών για την ανταπόκριση και την προσφορά τους για να υλοποιηθεί αυτό το πρωινό.
4. Δράσεις
Η 1η δράση ήταν το «Αλφαβητάρι της φιλίας» όπου τα παιδιά με τα γράμματα της ΑΒ έγραψαν προτάσεις για τη φιλία.
Η 2η δράση ήταν το «Χωριό της φιλίας». Σε κάθε σπιτάκι γράφτηκε μια λέξη για το πως νιώθω με το φίλο μου και ζωγραφίστηκε από τα παιδιά.
Η 3η δράση ήταν «Τα μήλα της φιλίας». Τα παιδιά έγραψαν τι μπορούμε να δώσουμε σε ένα φίλο μας.
Η 4η δράση ήταν «Απλώνουμε Χέρια φιλίας». Τα παιδιά σχημάτισαν τα χεράκια τους σε χαρτόνι, τα έκοψαν και σχηματίσαμε έναν όμορφο ήλιο φιλίας.
Η 5η δράση ήταν η δημιουργία της αφίσας μας. Τ α παιδιά έφτιαξαν την αφίσα-πρόσκληση που αναρτήθηκε στο εσωτερικό προαύλιο του σχολείου μας.
Η 6η δράση. Τα παιδιά έπαιξαν στην αυλή του σχολείου τα μήλα και τα αγαλματάκια, δυο αγαπημένα παιχνίδια των παιδιών και η χαρά τους φαίνεται στις φωτογραφίες.
Η 7η δράση είναι τα tableav vivant.    Ξεκινήσαμε αυτή τη δραστηριότητα δείχνοντας στα παιδιά κάποιους πίνακες ζωγραφικής που είχαν σαν θέμα τη φιλία. Όταν τους ζητήσαμε να κάνουν το ίδιο με αυτό που έβλεπαν στην εικόνα ανταποκρίθηκαν με πολύ μεγάλη χαρά και ενθουσιασμό. Τους άρεσε πραγματικά και αυτό θα το διαπιστώσετε και εσείς βλέποντάς τα.
Θα σας πω δυο λόγια για το tableav vivant . Tableav vivant σημαίνει »αναπαραστατική ζωγραφική». Ο όρος είναι δανεισμένος από τη γαλλική γλώσσα και περιγράφει μια ομάδα ηθοποιών με κατάλληλα κοστούμια που προσεκτικά φωτίζει θεατρικά ένα θέμα. ‘Ολη τη διάρκεια της παρουσίασης οι άνθρωποι δεν μιλάνε και δεν κινούνται. Έτσι με αυτό τον τρόπο παντρεύονται οι μορφές τέχνης του θεάτρου με εκείνη της ζωγραφικής ή της φωτογραφίας. Τέτοια μορφή τέχνης συναντάμε συχνά στο δρόμο όταν ηθοποιοί μιμούνται αγάλματα μόνοι τους ή σε ομάδες. Είναι οι επονομαζόμενοι διασκεδαστές του δρόμου. Απολαύστε τα παιδιά.
( Δείχνουμε τα tableav vivant )

5. Η δημιουργία παραμυθιού είναι δραστηριότητα πολύ ευχάριστη για τα παιδιά. Απλώνουν πραγματικά τα φτερά της φαντασίας τους σε όρια που εμείς οι μεγάλοι δεν μπορούμε να διανοηθούμε. Προτείναμε στα παιδιά να γράψουν ένα παραμύθι. Δεν ξέραμε όμως για τι θα γράψουμε. Δεν άργησε όμως να έρθει η ιδέα στα παιδιά να γράψουν ένα παραμύθι που θα αφορούσε τη φιλία γιατί ένας από τους βασικούς στόχους του προγράμματός μας είναι η φιλία. Ο τίτλος και το περιεχόμενο του παραμυθιού είναι φτιαγμένα από τα παιδιά και τα μικρά και τα μεγάλα. Τα παιδιά ονόμασαν το παραμύθι τους     »Οι 3 φίλοι και το Μαγικό Βασίλειο» και φυσικά το εικονογράφησαν με ζωγραφιές από αυτές που μόνο τα παιδιά μπορούν να δημιουργήσουν και να κάνουν εμάς τους μεγάλους να τα θαυμάζουμε.
( Δείχνουμε το παραμύθι powerpoint )
Εδώ δεν έχω να σας πω κάτι γιατί θέλω να απολαύσετε τη δραματοποίηση του παραμυθιού που δημιούργησαν τα παιδιά, με λίγα λόγια να ζωντανέψουν το παραμύθι τους.

Πατήστε εδώ για την παρουσίαση του παραμυθιού

 

Φωτογραφικό υλικό εδώ

 

 

 

Comments are closed